مت یوگا چیست و چه کاربردی دارد؟

مت یوگا چیست و چه کاربردی دارد؟

مت یوگا چیست؟

برای اینکه بتوانید فعالیت‌های ورزشی و تمرینات یوگا را به درستی انجام دهید و نتیجه مطلوبی به دست‌آورید، نیاز به یکسری لوازم و تجهیزات دارید که در این میان مت یا زیرانداز یوگا یکی از وسایل بسیار ضروری برای هنرجویان محسوب می‌شود.

باتوجه‌ به اینکه یوگا ورزشی است که نیاز به تمرکز بالا دارد و معمولاً بیشتر حرکات آن به صورت نشسته انجام می‌شود، برای اینکه بتوانید به راحتی بر روی زمین بنشینید و حرکات یوگا را با آرامش انجام دهید، نیاز به یک مت یوگای مناسب دارید. هنرجویانی که به تازگی ورزش یوگا را شروع کرده‌اند، به ویژه افرادی که دچار کمردرد و زانودرد هستند و با نشستن روی زمین احساس ناراحتی بیشتری می‌کنند، لازم است به دنبال خرید زیرانداز مناسب یوگا باشند تا خطر آسیب دیدگی برای آن‌ها کم شود.

مت یوگا چیست و چه کاربردی دارد؟

مت یوگا در واقع به تشک‌هایی گفته می‌شود که یک سطح بدون لغزش را برای جلوگیری از لیز خوردن دست‌ها و پا‌ها در هنگام انجام تمرینات یوگا یا فعالیت‌های ورزشی برای فرد ورزشکار به وجود می‌آورند. هدف اصلی زیرانداز یوگا این است که شما را روی زمین نگه دارد و به حفظ تعادلتان کمک کند.

اما مهم‌ترین مسأله این است که زیرانداز یوگای شما در زمان انجام تمرینات روزانه، باید بتواند راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد، بنابراین هنگام خرید این محصول باید به سراغ مت‌ها و زیرانداز‌های یوگایی که باکیفیت و مرغوب هستند، بروید و آن‌ها را انتخاب کنید. این نکته را هم لازم است در نظر بگیرید که یک مت یوگای مناسب باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند شما را در وضعیت‌های بدنی مختلف به صورت ثابت روی زمین نگه داد.

زیرانداز‌های ورزشی علاوه بر استفاده برای ورزش یوگا می‌توانند در رشته‌های ورزشی دیگر مثل بدنسازی و ژیمناستیک هم مورد استفاده قرار بگیرید. لازم به ذکر است که مت ورزشی با سایر زیرانداز‌ها تفاوت‌هایی دارد و جنس آن‌ها به‌گونه‌ای است که به زمین می‌چسبد و لیز نمی‌خورد.

نکاتی برای خرید مت یوگا

اکنون که تصمیم گرفته اید تا وارد جامعه یوگا شوید یا مت یوگا جدید خود را بخرید جالب است که بدانید در مت یوگا باید دنبال چه چیزی باشید که از ورزش یوگا بیشترین بهره را ببرید. ین که چگونه مت یوگا خود را انتخاب کنیم یکی از معضلات همیشگی علاقه مندان یوگا است. اول از همه باید بدانیم که مت یوگا مثل کفش برای یوگی ها می‌باشد، پس اگر قیمت بالایی برای آن پرداخت میکنید اشتباه بزرگی‌نکرده اید ،مت یوگا بهترین دوست شما است و همیشه از شما نگهداری می‌کند  اولا انتخاب مدل مت یوگا بستگی به سبک‌ یوگایی که شما تمرین می‌کند دارد. بعضی از سبک ها به شدت آرام‌ هستند و شاید حتی با یک‌مت کتان هم کار شما راه بیفتد و‌بعضی ها مثل آشتانگا و وینیاسا احتیاج به مت های حرفه ایی و کم لغزش داشته باشند. همینطور وزن مت بسیار مهم هست، مت ها از ۱ تا ۱۰ میلیمتر قطر می‌توانند داشته باشند پس بسته به نوع تمرین یوگا باید قطر مت انتخاب شود. لازم به ذکر است، مت های مسافرتی یا تراولینگ که تا می‌شوند وجود دارند، و‌همینطور اگر پیاده به کلاس میروید مت نازکتری می‌توانند انتخاب کنید البته اگر‌مشکل زانو ندارید

چگونه یک تشک یوگا مناسب انتخاب کنیم

یوگا عملی است که نه فقط برای تناسب اندام و قدرت جسم.بلکه به عنوان راهی برای استرس زدایی،آرامش و افزایش تمرکز در میان هرج و مرج زندگی روزمزه مورد استفاده قرار می گیرد.اگر شما شرایط،امکانات و زمان کافی داشته باشید.می توانید با شرکت در کلاس های دسته جمعی و حضوری به آرامش دست پیدا کنید.حال آنکه ممکن است زمان کافی را نداشته یا بخواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید و به تمرین در خانه بپردازید.یافتن بهترین مت یوگا سالنی یا خانگی برای تمرینات یوگا نباید به مسئله ای استرس زا برای شما تبدیل شود.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وبمستران
تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: